Cennet ve Cehennemin ebediliği – Cennet ve cehennem sonsuzdur
gercekci
Cennet HALK edilmiş yaratılmıştır.
Her yaratılan gibi ölecektir.
Cennet yaratılmıştır.
Yani başlangıcı vardır.
Başlangıcı olanın sonuda olur. ölüm.
Doğum ve ölüm gibi.
Onun için YUNUS dediki
Cennet Cennet dedikleri 3-5 huri 3-5 gılman sen onu isteyene ver bana seni gerek seni.
Başlangıcı ve sonu olmayan sadece ALLAH.
Başlangıcı ve sonu olmayan sadece ALLAH. şeriki yok..
Kadim ve baki sadece Allah.
Cevap: Cennet ve Cehennemin ebediliği – Cennet ve cehennem sonsuzdur
Hoca
Bu Ayet ve Hadislere ne diyeceksin:
Cennet ve Cehennemin ebediliği konusuna gelince:
Evvela şunu söylemeliyiz ki, Cennetin ebediliği konusunda, âlimler arasında herhangi bir ihtilaf söz konusu değildir. Yalnız cehennemle ilgili bazı marjinal düşünceler vardır.
Evet, Cennet ve cehennem ebedîdir. Ancak bu ebedilik Allah’ın ebediyen onları var etmesiye olacaktır. Bu nedenle Allah’ın ebediliğine aykırı bir durum yoktur.
Bu konuyu ayet, hadis ve ehl-i sünnet âlimlerinin görüşleri doğrultusunda, maddeler halinde özetlemeye çalışacağız:
İlgili ayetler:
"HULD” kelimesi
"İman edip makbul ve güzel işler yapanları müjdele; Onlara içinden ırmaklar akan cennetler vardır…Onlar orada devamlı kalacaklardır” (el-Bakara, 2/25, ayrıca bk. Bakara, 2/82).
"İman edip makbul ve güzel işler yapanlara gelince… onlar cennetlik olup orada ebedi kalacaklardır(Araf, 7/42)
"Günah işleyip de günahın kendisini her taraftan kuşatıp kapladığı kimselere gelince onlar cehennemliktir. Hem de onlar orada devamlı/ebedî kalacaklardır”(Bakara, 2/81).
"Bizim ayetlerimizi yalan sayan ve kibirlenerek onlardan yüz çevirenlere gelince, onlar cehennemliktir, hem de orada devamlı/ebedî kalacaklardır”(Araf, 7/36).
Birer misal verdiğimiz ayetlerde geçen ve "devamlı/ebedî” olarak tercüme ettiğimiz "halidun” kelimesi, "HULD” kökünden gelmektedir.
Bu kelimenin lügat anlamı, bakî kalmak, ebedî kalmak demektir. Cennette haild olmak demek, oradan hiç çıkmadan, ebedî olarak yaşamaktır. Huld diyarı, bakî/ebedî memleket anlamına gelir. Cennetin bir ismi Daru’l-huld’dür. Halkının orada bakî kalacağını ifade etmektedir. (bk Lisanu’l-Arab. Tehzibu’l-luga, Kitabu’l-Ayn, "HLD” maddesi.)
Kur”an Arapça lisanı ile indirildiğine göre, "huld” kelimesini Arapların anladığı şekilde ebedilik anlamında kullanması zorunludur. Yoksa muhataplarını aldatmak gibi -haşa yüz bin defa haşa- sözünden cayması muhal olan Allah’a isnat etmek gerekir.
EBED kelimesi
"Kim Allah’a iman eder, makbul ve güzel işler yaparsa, Allah onun fenalıklarını, günahlarını siler ve içinde ırmaklar akan cennetlere, hem de devamlı/ebedî kalmak üzere yerleştirir” (Teğabun, 64/9).
"Kim Allah’a ve Resulüne isyan ederse, ona cehennem ateşi vardır, hem de ebedî kalmak üzere oraya girecektir”(Cin, 72/23).
Birer örnek olarak arz ettiğimiz bu ayetlerde de "Huld” sözcüğünün yanında bizzat Türkçe’de aynı manada kullanılan "Ebed” sözcüğü de kullanılmıştır.
Bu ayetler, hem cennet, hem de cehennemin daimî, bakî ve ebedî birer yurt olduklarını göstermektedir.
İnsanın aklına gelir, Acaba Allah, ahiret aleminin ebedî olduğunu vurgulamak için daha ne gibi sözcükler kullanmalıydı? Arapça’da en açık, en vurgulu bu iki sözcüğü defalarca kullandığı halde, bu konuda tatmin olabilmek için daha neler bekleyebiliriz ki?
İlgili Hadisler:
"Ey insanlar! Muhakkak ki, en son dönüş Allah’adır. Artık, ya cennete veya cehenneme gidilecektir. Orası ölümsüz bir ebediyet ve göçsüz bir ikamettir” Mecmau’z-zevaid’de bu hadisin sahih olduğu bildirilmiştir (bk. Macmauz-zevaid, 5/56).
-Hz. Ebu Hureyre’nin bildirdiğine göre, Hz. Peygamber şöylşe buyurdu
"Kıyamet günü, insanlara hitaben "Ey cennet halkı! Artık -sizin için- ölümsüz bir ebediyet vardır. Ey Cehennem halkı! Sizin için de ölümsüz bir ebediyet vardır” (Buharî, Rikak, 51; Müslim, Cennet, 40; Tirmizî, Cennet, 20).
Bu hadislerde ebediyet kelimesinin yanında ölümsüzlük sözcüğü de kullanılarak konu tereddüde mahal bırakmayacak şekilde netleştirilmiştir.
Cevap: Cennet ve Cehennemin ebediliği – Cennet ve cehennem sonsuzdur
mumsema
Selam,
Bu Mesaj Size Mumsema islam Arsivi araciligi ile, Sayin mustafa2001 tarafindan gönderilmistir.
——————————–
Selamunaleykum ,Mustafa islamoglunun dedigi Gibi Huld ve ebed kelimelerini tahlil ettim cennet ve Cehennemin ebediliginin nasıl anlasildigini sahabenin olayi nasıl yorumladigini soylemis Benim Sorum Hz ebubekir Hz omer Hz abdullah b mesud bu sahabiler aksine bir gorus soylemislermi Mustafa Hocam oyle diyor ama kuran cennet ve cehennemin ebedi oldugunu soyluyor ozaman sahabelerin boyle bir sey demesi mumkun değil Mustafa hocanin mealini okudum kendiside ebedi olarak yazmis mealine Mustafa Hocam Bende kendisini tam ifade edemiyormu acaba Selam ve dua ile Kenan
——————————–
Cennet ve Cehennem Hayatı
Kayıtsız Üye
Selamun Aleykum Mümin kardeşlerim:
Ben 15 yaşında bir gencim. Benim bayadır kafama takılan bir soru var. Rivayetlere göre insanoğlu yaptığı kötülüklerin ve iyiliklerin karşılığını diğer dünyada alacaktır. Biliyoruz ki diğer dünyada sonsuz bir yaşam var. İnsanoğlunun yaptığı iyilikler ve kötülüklerin karşılığını aldıktan sonra durumu ne olacaktır? Elbet yaptığımız kötülüklerin ve iyiliklerin karşılığı bitecektir. Bundan sonra insanoğlunu ne beklemektedir??
Allah razı olsun
arifselim
Aleykum selam. İnsanın bin yıl ömrü olsa ve hepsini gece gündüz ibadetle geçirse yinede Allah’ın hakkını ödemesi mümkün değildir. Ama Allah rahmeti ile cennete giren kullarını ebedi bir hayatla mükafatlandırır. Yani karşılığı sonsuz bir şekilde verilir. Günahkar olan ama imanı olanlar ise cehennemden çıkacaktır. Kafirler ise küfründen dolayı ebedi cehennemde kalacaktır.
bbgbbg
Arifselim hocam iman edip günahkar olanların cehennemden çıkacağına dair vir ayet yok benim bildiğim kadarıyla Kur’an’da.Hatta tam aksine bize ateş belli bir süre dokunacak diyen yani cehennemde biraz yanıp çıkacağız diyen Yahudilere Allah’ın(azze ve celle) bu söylemlerinden dolayı yanlışa düştükleribi bize Kur’an da bildirmiştir.En doğrusunu Allah(cc) bilir tabiki ama benim gözümden kaçan ayet ve ya sahih hadis varsa atabilir misiniz ?
arifselim
Ehli sünnetin görüşü budur. Günahkar olan müminlerden Allah dilediğini affeder ve dilediğine de azap eder. Ebedi cehennemde kalacak olanlar ise kafirlerdir.
Allah dilediğini affeder, dilediğini azaba uğratır. (Bakara, 2/284; Al-i İmran, 3/129; Maide, 5/18,40) mealindeki ayetlerde müminler söz konusudur. Çünkü kâfirlerin affı diye bir şey olmaz. O halde, ayetin işaretinden şunu anlıyoruz: Allah, günahkâr müminlerden, dilediğini affeder, dilediğini azaba uğratır, daha sonra cennete alır.
Şu hadis-i şerif bu manayı desteklemektedir. Hz. Peygamber (asv) şöyle buyurmuştur:
Cennetlikler cennete, cehennemlikler de cehenneme girdikten (ve ancak Cenab-ı Hakk’ın bildiği bir müddet geçtikten) sonra Allah: ‘Bir hardal tanesi kadar imanı olanları cehennemden çıkarın’ buyuracak ve çıkarılacaklardır… (Buharî, İman, 15; Müslim, İman, 147-149).