Mezhep Farklılıkları Neden Var?

Mezhep Farklılıkları Neden Var?

sahinn41
Selamun aleyküm kardeşler, benim yıllardır aklımda olan bir soruydu kısmet bugüneymiş, şimdi İSLAMın Kuralları sabit ve tek, peygamber efendimiz döneminde yapılan uygulamarda sabit ve tek, sünniler de bunu aynen uyguluyor peki diğer mezhepler nasıl ortaya çıktı? misal veriyorum kan akması abdesti bozar, ama bildiğim kadarıyla bir mezhepde bozulmuyor ve bunlar gibi onlarca örnek var galiba, bu insanı imandan çıkarmazmı, neye göre kime göre yorumlanmıs bunlar? sonuçta peygamberimizin yaptıkları değil bunlar neden onun sünnetlerini ters bir biçimde uyguluyolar? Benim bilmediğim birşeymi var?


Cevap: İslam Yolu 1, Peki Mezhep Farklılıkları Neden Var?

islamdostu
Mezhepler yoldur kolaylıktır. Her dört mezhepte kurana ve hadislere uygundur. Hangi yolu seçerseniz şeçin gidilecek yol kuran ve sünnettir.


Cevap: Mezhep Farklılıkları Neden Var?

CeyhuN_
Bak mesela Şafii’ler genelde kırsal kesimlerde yaşar. Bir bayana dokunmak için özel çaba gerekir, çünkü az insan vardır. Ancak Hanefii’ler genelde şehirlerde yaşar. Kalabalık yerlerde elbet bir bayana çarpabilirler. Bu yüzden Şafiiler bayana dokunursa bozulur, hanefilerde bozulmaz. Şafiiler az miktar kan akarsa abdest bozulmaz, çünkü kırsal alanda çapa ile uğraşıyor elbet kanayacak. Ancak Hanefiiler öyle olmadığından biryerleri kanayınca abdest almalı.


Cevap: Mezhep Farklılıkları Neden Var?

kibrit
< Bak mesela Şafii’ler genelde kırsal kesimlerde yaşar. Bir bayana dokunmak için özel çaba gerekir, çünkü az insan vardır. Ancak Hanefii’ler genelde şehirlerde yaşar. Kalabalık yerlerde elbet bir bayana çarpabilirler. Bu yüzden Şafiiler bayana dokunursa bozulur, hanefilerde bozulmaz. Şafiiler az miktar kan akarsa abdest bozulmaz, çünkü kırsal alanda çapa ile uğraşıyor elbet kanayacak. Ancak Hanefiiler öyle olmadığından biryerleri kanayınca abdest almalı. >
Ömrü hayatımda böyle bir cevap görmedim 🙂


musab
< Bak mesela Şafii’ler genelde kırsal kesimlerde yaşar. Bir bayana dokunmak için özel çaba gerekir, çünkü az insan vardır. Ancak Hanefii’ler genelde şehirlerde yaşar. Kalabalık yerlerde elbet bir bayana çarpabilirler. Bu yüzden Şafiiler bayana dokunursa bozulur, hanefilerde bozulmaz. Şafiiler az miktar kan akarsa abdest bozulmaz, çünkü kırsal alanda çapa ile uğraşıyor elbet kanayacak. Ancak Hanefiiler öyle olmadığından biryerleri kanayınca abdest almalı. >

kardeş sen şimdi müctehitlerimize insanların nasıl kolayına gelecekse öylemi ictihat yaptıklarını söylüyorsun


islamyolu
< Bak mesela Şafii’ler genelde kırsal kesimlerde yaşar. Bir bayana dokunmak için özel çaba gerekir, çünkü az insan vardır. Ancak Hanefii’ler genelde şehirlerde yaşar. Kalabalık yerlerde elbet bir bayana çarpabilirler. Bu yüzden Şafiiler bayana dokunursa bozulur, hanefilerde bozulmaz. Şafiiler az miktar kan akarsa abdest bozulmaz, çünkü kırsal alanda çapa ile uğraşıyor elbet kanayacak. Ancak Hanefiiler öyle olmadığından biryerleri kanayınca abdest almalı. >
Kardeş sen işi çözmüşün 🙂 Şafi Mezhebi hep köylü oluyor demek , Hanefi mezhebide şehirli sosyetik 🙂 Acaba hanbeli Mezhebi ve MAliki mezhebi nasıl bir şey 🙂

Hanbeli deniz kısmında olduğu için hep bayan görüyorlar . ondan dolayı dokunmayla abdest bozulmaz.

Maliki uzayda yaşıyor kimse olmadıgından dokunmayla abdest bozulur. 🙂 🙂


Berşan
Ceyhun kardeşim önermeyi ters kurmuşsun.;)
İmam Şafi’nin ictihadı kırsalda yaşayanlara uygun olduğu için bu bölgedekiler Şafi mezhebini benimsemiş.
İmam Hanefi’nin ictihadıda şehirde yaşayanlara uygun olduğu için bu bölgedekiler Hanefi mezhebini benimsemiş.
Yoksa benim mantıktamı hatalı.:)


@mir
arkadaşın yaşı 14
ben onu yazdığı şeylerin benzerini başkalarından da okumuştum
ama itibar edilecek şeyler değil


islamyolu
< arkadaşın yaşı 14
ben onu yazdığı şeylerin benzerini başkalarından da okumuştum
ama itibar edilecek şeyler değil >

yaşına hiç bakmamıştım. zaten benim tavrımda hatalı. alaylı davrandım. sonradan silmek istedim silemedim, düzeltmede olmadıgından kardeşim kusuruma bakmasın.


sahinn41
Kardeşler tamamda, misal veriyorum peygamberimiz o dönem abdesti bozan şeyleri söylemiş, bunun içinde kan akmasıda var. Kesin olarak böyle bir sebep varken bunu farklı yorum getirmek herhangi bir farklı vaka üzerinden doğru gelmiyor bana


@mir
< Kardeşler tamamda, misal veriyorum peygamberimiz o dönem abdesti bozan şeyleri söylemiş, bunun içinde kan akmasıda var. >
nerde var?
kan akmasının namazı bozacağı ile ilgili hadis var mı?
aksine namaz sırasında vücuduna 3 ok isabet ettiği halde namazına devam eden sahabi ile ilgili hadis var


CeyhuN_
Farklı bir bakış açısıyla yaklaşmak istedim de olmadı sanırım 😀


@mir
takma fazla ben senin yaşındayken ne ayet bilirdim ne de hadis
senin farkın olsun
dine ilgin var ama
ayetsiz ve hadissiz başlarsan yolun doğru olmaz
başlangıçta azıcık saparsan 10-15 yıl sonra doğru yolun kokusunu bile alamayacağın bir noktada olabilirsin
Allah korusun


islamyolu
< nerde var?
kan akmasının namazı bozacağı ile ilgili hadis var mı?
aksine namaz sırasında vücuduna 3 ok isabet ettiği halde namazına devam eden sahabi ile ilgili hadis var
>

"Her akan kandan dolayı abdest almak gerekir." (Darekutni, Temim ed-Dariden rivayet etmiştir.)

"Her kim namazda iken kusar veya burnundan kan akarsa, namazdan çıksın ve gidip abdest alsın. Ondan sonra da konuşmadığı sürece gelsin, namazını bıraktığı yerden tamamlasın. (İbni Mace, Hz. Aişe (ra) den rivayet etmiştir.) buyurmuşlardır.

belki daha da vardır ben bilmiyorum. Ama senin dediğin gibi kan aktığı halde namaz kılan sahabelerimiz vardır. Hz Ali’nin namaz kılması vs gibi. İmam Azam içtihat kan geldi abdest bozuldu gibisinden. Tabiki İmam Azam Mezhep alimlerinden en çok sahebeyi görendir. ve ehlibeytimizden caferi sadıktan ders görendir. bu içtihatta İmam Azam Hata yaptı dersek. Ondan sonraki İmameyn den Ebu yusuf ve İmam Muhammed ‘de sanırım aynı fetvayı vermişlerdir.

Daha sağlam dayanakları vardır elbette. ama şuan benim izlenimimle Kan gelmesi ile abdestin bozulmayacagına dahil hadisler Daha sağlamdır.

biliyorsun ben Mezheplere tabiyim. Hanefi mezhebinin görüşü ne ise benim görüşümde odur.

ben Mezheplere bağlılığı savunurum. Mezhepten ayrılan kendini müçtehid sanar kendi kendine hüküm çıkarmaya kalkar bu seferde karman çorman bir şey çıkar..


Kayıtsız Üye
Peki safii olup sehirde yasayanlar onlar ne olacak abdesti bozulmayacak mi?


Anonimb
Herkese hayırlı akşamlar. Arkadaşlar şunu merak ettim, burada;

< Hadika’da diyor ki, (Abdest ve gusülde başka mezhebi taklit etmek caizdir. Bunun için, o mezhebin şartlarına da uymak lazımdır. Bütün şartlarına uymazsa, taklit caiz olmaz. Kendi mezhebine uymayan işi yaptıktan sonra bile, taklit yapmak caiz olur. Mesela imam-ı Ebu Yusuf’a, Cuma’yı kıldıktan sonra, guslettiği kuyuda fare ölüsü görüldü dediler, Şafii mezhebine göre guslümüz sahihtir buyurdu. (S. Ebediyye 71) >
Yani burada söylenmek istenen "Ben Hanefi mezhebindenim (mesela), ama hanefi mezhebine göre ibadetin kabul edilmediği fakat maliki mezhebine göre kabul edildiği bir şey (mesela gusül abdestinde ağza ve burna su vermenin hanefi mezhebinde farz, fakat maliki mezhebinde sünnet olması gibi) yaptığımız zaman, bu yaptığımız diğer mezhebde idadeti geçerli saydığı için, bizimde ibadetimiz geçerlidir.

Bu konuda bilgilendirebilirseniz teşekkür ederim.


mum
< (S. Ebediyye 71) >
Mezhep taklidi caizdir.
Medresede okurken bir kardeşimiz şafii mezhebine uyuyordu. bir hafta boyunca camide yerde gördüğü ölü sineği cebine koyarak namaz kılmış.
Hocamız bu hanefi mezhebinde çıkış yolu var dedi ve kaza gerekmez dedi.
İmam şafiiye göre sinek dahi olsa ölü hayvan ile namaz olmaz ama imam azam kanı akıcı olmayan küçük haşaratla kılınabilir demiş
mesele bu


mezhep farklılıkları neden var, neden mezhep ayrımı var, mezhepler arasındaki farklılıklar neden ortaya cıktı

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();