Savaşta esir düşen kadınlar ile nikahsız ilişkiye girilir mi

Savaşta esir düşen kadınlar ile nikahsız ilişkiye girilir mi

Curious
Savaşta esir düşen dişi kimseler ile istekleri dışında ilişkiye girmek günahmıdır ?

Bir yerde okudum evlenme şartı var diyordu.Peki istekleri dışındamı evleniyorlardı?

Uzun bir zamandır kafamı kurcalıyordu, bana böyle bir şey yapılması çok yanlış geldi.

Kısa cevaplar alabilirsem sevinirim.


cariyeler ile cinsel ilişki günah mıdır?

zaferkr7
Esir düşen kişilerle istekleri doğrultusunda peygamber sünneti ele alınırdı yani zorlama yoktu
Esir düşenler evlenmek istemezlerse sarayda veya dışar da hizmetkar da olabiliyordu , osmanlı devleti esir dahi olsa hiçbir yabancıya zorlama yapmamıştır.
Zati İslam dini çok anlayışlı bir din , bence düşünürsen çözersin


cariyeler ile cinsel ilişki günah mıdır?

umutlucan
< Savaşta esir düşen dişi kimseler ile istekleri dışında ilişkiye girmek günahmıdır ? >
BİR KİŞİYLE İLİŞKİ Ancak nikah kıyılması durumunda olur. Lakin evlenmenin belli şartları vardır yani nikahın sahih olmasının belli başlı şartları vardır .Şartlar uygunsa olur uygun değilse olmaz. İslamda hurafelerden uzak durum ilim dışı şeyler le ugraşmayın.


Cevap: cariyeler ile cinsel ilişki günah mıdır?

Darusselam
cariyeler ile cinsel ilişki günah mıdır?
Nikah akdi, ikisi de hür olan (bu sebeple vücutlarına da malik bulunan) bir erkekle bir kadının, karşılıklı olarak bir aile kurma ve cinsî yönden birbirinden yararlanma konulu -şartlarına uyarak yaptıkları- bir sözleşmeden ibarettir.
Cariyeye sahip olmayı sağlayan akit ve tasarruf da (satın alma, miras, ganimet veya bağış yoluyla elde etme…) bir hukuki işlemdir ve bu hukuki işlem, sahibi ile cariye arasında karı-koca gibi yaşama hakkını da vermekte, nikah akdinden daha güçlü ve kapsamlı olarak onun yerine de geçmektedir. (Prof. Dr. Hayrettin Karaman)
Şu ayetlerde, iki çeşit evlilikten söz edilmektedir: Biri –hür- kadınlar, diğeri cariyelerle olan evlilik:
Cariyelerle ilgili olan evlilik, ayette: eliniz altında bulunanlar şeklinde ifade edilmiştir. Buna milkü’l-yemin veya akdu’l-milk da denilir.

İslam fıkhında bu konuyla ilgili önemli bir kavram da Teserri kavramıdır.Bunun anlamı; cariye olarak elde edilen bir köle kadını eş olarak almaya, onunla birlikte olmaya karar vermek demektir. İslam hukukuna göre, teserri olgusu, sadece cariyeye sahip olmakla gerçekleşmez. Nikah akdi dışında, normal kadınlarla evlilikte gereken bütün şartların hazırlanması gerekir.
Hanefî mezhebine göre teserrinin gerçekleşmesi için iki şart vardır:Birincisi: Normal hür kadınlardan olan eşlerine ayırdığı gibi, tesri(birlikte olmak) istediği cariyesi için de hususî bir mesken ayırması. İkincisi, diğer eşlerle birlikte olmak için ayırdığı zamanı ona da ayırması. Ebu Yusuf’a göre ondan bir çocuk edinme arzusu da şarttır.(bk. el-Bedai’, 8/344-45-şamile). Bu iki şart Şafii mezhebinde de geçerlidir.(bk. Muğni’l-Muhtac, 20/316; Nihayetu’l-muhtac, 29/343-şamile)

Neden cariye için nikah akdi gerekmez? Çünkü; milk akdi, nikah akdinden daha güçlüdür. Nikah akdi, bir menfaat akdidir. Milk akdi ise, önce ilgili şahsın kendisine sahip olmak vardır. Menfaat akdi ise buna bağlı olarak gerçekleşmiş olur.(bk. Mahmud Hamdi Zakzuk, et-Teserri adlı makalesi).

– Bu konuda söz sahibi, İslam âlimleri ve fıkıh kaynaklarıdır. Ümmetin asırlarca uyguladığı hükümler bu kaynaklara göre olmuştur.

– İslam alimlerine göre, bir kadınla birlikte olmak ancak iki şekilde helal olur; nikah akdi ve milkü’l-yemin (cariyenin mülkiyetini elinde tutma) akdi ile olur.(bk. Reddu’l-Muhtar, 3/163).


Curious
Yani savaşta kocasını öldürdüğün kadını ülkene getirip istediğin gibi tecavüzmü ediyorsun bir yanlışlık var bence bunda…

Sizcede öyle değilmi?

İslam, merhamet güzel ahlak dini değilmi?


Curious
Cevap verebilirmisniz. Şüphe etmeye başladım.:(


merhaba
Ne tecavüzü sacmaliyorsun
O senin olduktan sonra yakinlasabilirsin


Darusselam
cariyeler ile cinsel ilişki günah mıdır?

< Yani savaşta kocasını öldürdüğün kadını ülkene getirip istediğin gibi tecavüzmü ediyorsun bir yanlışlık var bence bunda…

Sizcede öyle değilmi?

İslam, merhamet güzel ahlak dini değilmi? >

Nikah akdi,
ikisi de hür olan (bu sebeple vücutlarına da malik bulunan) bir erkekle bir kadının, karşılıklı olarak bir aile kurma ve cinsî yönden birbirinden yararlanma konulu -şartlarına uyarak yaptıkları- bir sözleşmeden ibarettir.

Cariyeye sahip olmayı sağlayan akit ve tasarruf da (satın alma, miras, ganimet veya bağış yoluyla elde etme…) bir hukuki işlemdir ve bu hukuki işlem, sahibi ile cariye arasında karı-koca gibi yaşama hakkını da vermekte, nikah akdinden daha güçlü ve kapsamlı olarak onun yerine de geçmektedir. (Prof. Dr. Hayrettin Karaman)
Şu ayetlerde, iki çeşit evlilikten söz edilmektedir: Biri –hür- kadınlar, diğeri cariyelerle olan evlilik:Aranızdaki bekârları, erkek kölelerinizden ve cariyelerinizden (Kur’ân, burada kadın köleler için imâ kelimesini kullanmıştır) durumu müsait olanları evlendiriniz. Eğer bunlar fakir iseler, Allah kendi lütfü ile onları zenginleştirir."(Nur, 24/32)

< Curious alıntıdır Cevap verebilirmisniz. Şüphe etmeye başladım.🙁 >

"De ki: Bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Doğrusu ancak aklı selim sahipleri öğüt alır." (Zümer, 39/9).

Bu âyette, Yüce Allah’ın çeşitli eser ve nimetlerini düşünen ve bunun neticesinde"Tevhid" inancında karar kılanların, gaflet ve dalâlet içinde kalanlardan farklı olduğu vurgulanmaktadır.

Cahil, cehalet: Bilmeyen, iş bilmez, bilgisiz, tecrübesiz anlamlarına gelen ve halk arasında yol yordam, ilim irfandan haberdar olmayan kimse. Cahilin içinde bulunduğu hâle de cehalet denir. Ayrıca cehalet, ilmin karşısında olmak, bilmemek manasını taşır.

İlim; bilmek, her şeyin en iyisi, en hayırlısı olduğu gibi; cehâlet de onun zıddı, her şeyin en fenasıdır. İlim sahibi faziletli, yüce kişi sayılırken; cahil insanlar da bilgiye karşı daima aşağılanan kişiler olarak bilinirler.


Curious11
”merhaba” abim/kardeşim ‘o senin olduktan sonra’ demişsin.
internette heryerde okuyorum bunun zorla yapıldıgına dair peki alınan esir bunu istemiyorsa nolacak?


Curious
”merhaba” adlı abim/kardeşim ‘o senin olduktan sonra demişsin’ bu mülkiyet hakkı konusundan mı bahsediyosun?

yani bu durumda mülkiyet hakkın varsa sahip olmuş oluyosun, kısaca senin olmuş oluyor.

Lütfen şunu cevaplayın son sorum bu ‘Eğer ki kadın istemiyorsa günah değilmidir? ‘ sürekli aklımı kurcalıyor bana göre çok iğrenç bir şey düşman olsa dahi.


mum
< bana göre çok iğrenç bir şey düşman olsa dahi. >
Sen köle almazsın olur bite neden bu konuyu uzatıyorsun ki
islam dini köleliği bitirici bir sürü yöntem getirdi ama tam yasaklamadı.
Yeminini bozan, eşiyle oruçluyken cinsel ilişkide bulunan ve adam öldüren kişilerin köle azad etmesi gibi…


Curious
Ben köle almam biter öylemi?

Ozaman onlara zulm edene ceza yok öylemi?

Ben görmüş olsaydım o zamanları, köleye böyle zulm edeni olduğu yerde öldürürdüm.

Niye öldürdün diye sorunca köle almasaydı deriz.

Neden bu konuyu uzatıyorsun demişsin çünkü böyle bir şey yapılmadığını bilmek istiyorum bunun serbest bırakılmadığını bilmek.Anlatabildimmi


Darusselam
< Ben köle almam biter öylemi?

Ozaman onlara zulm edene ceza yok öylemi?

Ben görmüş olsaydım o zamanları, köleye böyle zulm edeni olduğu yerde öldürürdüm.

Niye öldürdün diye sorunca köle almasaydı deriz.

Neden bu konuyu uzatıyorsun demişsin çünkü böyle bir şey yapılmadığını bilmek istiyorum bunun serbest bırakılmadığını bilmek.Anlatabildimmi >
Şu anda cariye yoktur. Sadece merak için bunu karıştırmanın bir anlamı olmaz.


Curious
şu anda ülkede cariyenin olmaması şeriat gelirse eğer savaş esirlerinin cariye yapılmayacağı manasına gelmez.Meşru savaş durumunda köle alınabildiği varsayılırsa bunu duyanlar bir tanede kendilerine istemicekmi ?

Madem günah değil kuranda yazıyor diyip esirleri fuhuşa zorlicakları apaçık ortada.

Merhamet ve güzel ahlak dininde bu olamaz diyorum ben.
Nerede merhamet tecavüz etmekte…

BİRİNİZDE ÇIKIP AHA BU BÖYLE BÖYLE KARDEŞİM DEMEDİ.
ŞERİATTA YAZIYOR ALINAN SAVAŞ ESİRLERİ İLE NİKAHSIZ İSTEKLERİ DIŞINDA İLİŞKİ KURMAK CAİZ DİYE.


Katade
Cariyeler ile cinsel ilişki günah mıdır?

Said Şimşek’in Kur’an’ın Ana Konuları adlı eserinde verdiği bilgilere göre, Kur’an’ın indiği dönemde kölelik kurumu yaygın olarak biliniyor ve hukuku da uygulanıyordu. Çapulculuk, adam kaçırma ve borcunu ödeyemeyen kişinin özgürlüğünü sona erdirme gibi yollarla köleleştirmeler olmuşsa da İslam bunu savaş ile sınırladı. Günümüzdeki esir kamplarının karşılığı İslam’daki köleliktir. Bu kölelerden kadın olanların (cariyeler) erkek olanlarından bir farkı, sahibi durumunda olan kişinin o köle kadınla kadın-erkek ilişkisine girebilmesidir. Ancak bu durumda o kadın başkasıyla evlenemez ve kadın-erkek ilişkisine giremez. Doğum yapması durumunda da özgür olur.1 Görüldüğü kadarıyla Şimşek, cariye sahibinin cariyesiyle karı-koca ilişkisine girmesi konusunda nikâh şartı koşmamaktadır. Bu telakki, tefsirlerdeki yaygın yorumlarla uyum içindedir.

Mustafa İslamoğlu’nun Hayat Kitabı Kur’an adlı mealindeki yaklaşım ise Şimşek’inkinden farklıdır. Sizden her kimin hür mümin kadınları nikâh edecek bir zenginliğe gücü yetmiyorsa, ona da sağ ellerinizin sahip oldukları mümin cariyelerinizden efendilerinin rızası ile nikâhlamak var. (Nisa, 4: 25) ayetini yorumlayan İslamoğlu, Safiye ve ve Cüveyriyye adlı iki annemiz savaş esiridir fakat Rasulullah (s) onları cariye edinmeyip nikâhlamıştır. Sünnetteki uygulama budur. Kaldı ki, Muhammed 4. ayet savaş esirlerinin köleleştirilmesini dışlamaktadır. Sıcak savaş dışında da esir almak yasaklanmıştır. demektedir.2 Anladığım kadarıyla İslamoğlu Cariyesi olan nikâhlamadan onlarla karı-koca ilişkisi kuramaz. demek istemektedir. Fakat Rasulullah (s)’ın bu sünneti acaba tercihi midir yoksa ümmetine emri midir? Seyyid Sabık’ın Hz. Ayşe’den Hz. Peygamber (s)’in Cüveyriyye ile nikâhlanmasına dair şu aktarımı İslamoğlu’nun yaklaşımına hiç de yakın durmamaktadır: Rasulullah (s) onunla evlenirken bir maslahatı gözetiyordu. Şehvetini gözetseydi, sağ elinin malik olduğu bir harp esiresi olarak onu alırdı. 3 İslamoğlu’nun cariye ile nikâhı zorunlu gördüğünü düşünmemi destekleyen diğer bir şey ise onun Ve onlar ki, iffetlerini korurlar ancak eşleri veya ellerinin sahip olduğu hariç. (Bunlarla ilişkilerinden dolayı) kınanmış değillerdir. (Müminun, 23: 5-6) ayetlerindeki veya ellerinin sahip olduğu ifadesini yani eşleri olarak yorumluyor olmasıdır. Bu durumda cariye olsun olmasın bir müminin hanımlarının tümü onun nikâhlısı olmak zorundadır.

Yukarıda belirttiğimiz Müminun suresi ayetlerini yorumlarken Muhammed Esed’in (1900-1992) yaklaşımlarını esas alan İslamoğlu, ellerinin sahip olduğu ifadesinin cariyelerden değil mümin kimsenin eşlerinden söz ettiğini yoksa konunun cariyeler olmadığını ileri sürmektedir. Zaten kadın kölelerle karı-koca ilişkisi meşru değildir.4 Ayette İslamoğlu’nun yaptığı gibi nikâhlılık vurgusu olsa nikâhınız altındakiler hariç demekle yetinilirdi eşleriniz yani.. diye bir açıklamaya ihtiyaç olmazdı. Belli ki söz edilen, hanımlar ve cariyeler olup ikincisiyle nikâh da mecburi değildir. Ayrıca nikâhlandıktan sonra cariyelerin her açıdan özgür hanımlarla eşit haklara sahip olmadıkları kabul ediliyorsa (miras, talak vs.) o zaman erkekler için şahitler huzurunda kabul ettim demek pek zahmet olmasa gerek. Ayrıca cariyelere hizmetçi hanımlar dense o zaman niye onlardan avret yerlerini korumak zorunda değil mümin erkekler?

Yazımızı (Belâzurî’nin nakillerinden biri olan) Kurayza Yahudileri ile Hicrî 5. Yılda yapılan savaş sonucu, ganimet olarak Rasulullah (s)’a düşen Reyhane’nin (r) Rasulullah (s)’ın onu nikâhlayarak özgürlüğe kavuşturma teklifine verdiği cevap ile bitirelim ki cCariye ile nikâh konusundaki yaklaşımımız netleşsin: Beni nikâhlamaktansa cariyen olarak muhafaza et! Ben bir cariye olarak kalmak isterim. 5 Ayrıca imkân olsa da Mâriya da Rasulullah (s)’ın nikâhlı cariyesi idi. diyebilsek!

Dipnotlar:

1- Şimşek, M. Sait, Kur’an’ın Ana Konuları, 2. Bs., Beyan Yay., İst., 2001, s. 198-203.

2- İslamoğlu, Mustafa, Hayat Kitabı Kur’an Gerekçeli Meal-Tefsir, 3. bs., Düşün Yay., İst., 2009, s. 153.

3- Sabık, Seyyid, Fıkhu’s-Sünne, (çev: Tayyar Tekin), 4 c., 2. bs., Pınar Yay., İst., 1992, III, 381.

4- İslamoğlu, age, s. 661.

5- Hamidullah Muhammed, İslâm Peygamberi, 2. c., (çev: Salih Tuğ), İrfan Yay., İst., 1993, II, 690.


sessizlik2500
ömer nasuhi tefsirine bakın. mustafa islamoğlunu dinlemeyin peygamberimize hakaretler yağdırdı üç Muhammed adlı hkitabnda. cübbeli ahmet hocanın ona reddiyelerini izleyin anlarsınız. peygamber efendimizin de cariyesi vardı sahabelerin de vardı birçok islam büyüklerinin cariyesi vardı islamda cariye diye bir şey yok demek küfürdür arkadaşlar dikkatli olalım


Darusselam
< sessizlik2500 alıntıdır ]ömer nasuhi tefsirine bakın. mustafa islamoğlunu dinlemeyin peygamberimize hakaretler yağdırdı üç Muhammed adlı hkitabnda. cübbeli ahmet hocanın ona reddiyelerini izleyin anlarsınız. peygamber efendimizin de cariyesi vardı sahabelerin de vardı birçok islam büyüklerinin cariyesi vardı islamda cariye diye bir şey yok demek küfürdür arkadaşlar dikkatli olalım >
yalan söylüyon mustafa islamoğlu gibi bir alimi kötüleyemesin üç Muhammed adlı kitabında öyle bir şey yazmıyor.
Âlimlere ve fakihlere sebepsiz yere sövmenin dinden çıkaracağına dair çeşitli fetvâlar verilmiş ise de, kendileri ayet ve hadislerle övülen sahâbelere sövenin bile kâfir değil sapık ve bid’atçı sayıldığı düşünülürse bu kimselerin fısklarıyla başbaşa bırakılması daha uygun olur


Darusselam
Zamanın birinde cami hocası cemaatine sohbet anlattırken şöyle bir kıssaya değinir
-bir kasede süt olsa,o odadan bir kedinin çıktığını görseniz ve hatta kedinin ağzında süt içmiş izleri olsa dahi gözünüzle o kedinin o sütten içtiğini görmediğiniz için bu kedi bu sütten içmiş demeyin!!!
çok saçma geldi değil mi?….

oradaki cemaatten olan Hasan efendiye de çok saçma gelmişti. Hasan efendi gülüp geçmişti bu kıssaya"aman hocam öyle şey mi olur"dercesine
Aradan zaman geçti, bu kıssayı saçma bulan Hasan efendinin akşam vaktinde bir yere gitmesi gerekiyodu, çıktı yola.Tenha bir yerden geçerken karnına bıçak saplanmış olduğu halde yerde yatan bir cesetle karşılaştı cesedin karnından bıçağı çıkardı…O esnada oradan geçen bir kaç kişi Hasan efendiye katil damgası vurarak peşine düştülergözünüzle gördüğünüzün yarısına inanın,kulağınızla duyduğunuza hiç inanmayın!!!bu kıssadan şu derside çıkarabiliriz: gerçekleşen olayların tam manasını bilmeden o olaya anladığın şekilde davranma

cübelinin reddiyelerini başına çal.


Kayıtsız Üye
Kardeşim suna açık cevap versene kadın istemiosa istediğini yapabilionmu yani net ol . Çevirme lafi. Benim bildiğim peygamber hiç yapmamış kole bile olsa normal is yapmaya bile zorlamamis


Zahid_
Câriyelerle İlişkide Tek Yolun Evlilik Olduğunu Gösteren Âyetler:

1- Nûr sûresinin 32. âyeti ile verilen evlendirme emri.

Câriyelerle ilişkiye girmenin tek yolu, Kur’ân hükmü olarak evliliktir. Nur sûresinin 32. âyetinde Rabbimiz şöyle buyurur:

«Sizden (Müslüman olan) hür bekâr ve dulları, erkek esirleriniz ve kadınlarınızdan/câriyelerinizden de (Müslüman veya Ehl-i Kitap olup) sorumluluk üstlenebilecek olanları evlendirin. Onlar fakir iseler, Allah, lütfu ile onları yoksulluktan kurtarır. Allah bolca verendir ve her şeyi bilendir."

Açıkça görüleceği üzere evlendirilecek kişiler arasında erkek ve kadın esirler de yer almaktadır. Allah, bir taraftan şahıslara ve İslâm Toplumu yönetimine evlendirme görevini yüklerken diğer taraftan da örneklendirileceği üzere birleşmenin tek yolu olan evliliğe yönlendirmektedir.

İyice bilinmelidir ki Allah’ın Kitabı’ında ve O’nun elçisi Hz.Muhammed’in çizgisinde esir pazarından câriye satın alma ve nikâh akdi/sözleşmesi yapmadan cinsel partner edinme şeklinde bir uygulama yoktur.

2- Nisâ sûresinin 3. âyeti ile verilen hürle veya câriye ile evlenme emri

وَاِنْ خِفْتُمْ اَلَّا تُقْسِطُوا فِي الْيَتَامٰى فَانْكِحُوا مَا طَابَ لَكُمْ مِنَ النِّسَاۤءِ مَثْنٰى وَثُلٰثَ وَرُبَاع

َ فَاِنْ خِفْتُمْ اَلَّا تَعْدِلُوا فَوَاحِدَةً اَوْ مَا مَلَكَتْ اَيْمَانُكُمْ ذٰلِكَ اَدْنٰىۤ اَلَّا تَعُولُو ا

"Eğer yetimler/yetimler gibi korumasız olan kadınlar hakkında adaleti yerine getirmeyeceğinizden korkarsanız, size helâl olan diğer kadınlardan ikisi-üçü-dördü ile birden evlenebilirsiniz. Ama onlara adaletli davranamayacağınızdan korkarsanız o zaman bir tanesi ile veya malik olduğunuz (savaş esiri câriye ) ile evlenin. Adaletten ayrılmamanız için en uygun yol budur."

Nisâ sûresinin meâli verilen bu 3. âyeti de câriyelerle ilişki için evliliği emretmektedir.

3- Nisâ sûresinin 25. âyeti ile şartları belirlenerek verilen câriye ile evlenme emri

وَمَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ مِنْكُمْ طَوْلًا اَنْ يَنْكِحَ الْمُحْصَنَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ فَمِنْ مَا مَلَكَتْ اَيْمَانُكُمْ مِنْ فَتَيَاتِكُمُ الْمُؤْمِنَاتِ وَاللّٰهُ اَعْلَمُ بِا۪يمَانِكُمْ بَعْضُكُمْ مِنْ بَعْضٍ فَانْكِحُوهُنَّ بِاِذْنِ اَهْلِهِنَّ وَاٰتُوهُنَّ اُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ…

"İçinizden her kim (malî veya kültürel yetersizlik sebebiyle) hür/ iffetli Müslüman kadınlarla evlenmeye güç getiremezse, o takdirde malik olduğunuz (genç) Müslüman cariyelerinizle evlenebilirsiniz. Hür de esir de olsanız Âdem’in çocuklarısınız ve Allah, katında değerinizi belirleyecek îmanınızı en iyi bilendir.

O halde namuslu olan; zinadan kaçınan ve gizli dost edinmeyen câriyelerle üzerlerinde hukûken tasarrufa yetkili olan kişilerin/kurumların iznini alarak evlenin ve onların mehirlerini de örfe uygun olarak verin.

Evlendikten sonra zina yapacak olurlarsa, onlara hür kadınlara uygulanan cezanın yarısı uygulanacaktır.

Câriyeyle evlenme izni, içinizden zina ederek günaha girmekten korkanlar içindir. Bununla birlikte bekârlığa katlanmanız câriyelerle evlilik yapmanızdan daha hayırlıdır. Allah çok bağışlayan çok merhametli olandır."

Nisâ sûresinin anlamı sunulan bu 25. âyeti, daha bir açıklık getirerek câriyelerle evlilik gerçeğini pekiştirmektedir.

Bu âyete göre Müslüman hür kadınlarla evlenmeye güç yetirememek, Müslüman (veya Ehl-i Kitab)câriyeleri tercih etmek, câriyelerle maliklerinin/ehlinin izniyle evlenmek, câriyeler namuslu olmak, mehirlerini cariyelerin bizzat kendilerine vermek ve zinadan korunma amacı gütmek gibi altı şarta uyularak câriyelerle evlenilebileceği açıklanmaktadır.

Burada işaret etme gereğini duyduğumuz bir husus da şudur:

Nisâ sûresinin 25. âyetinde değinildiği üzere hür kadınlar üzerine câriyeler nikâhlanamayacağı gibi, câriyeler üzerine de hür kadınlar nikâhlanamaz.Bir diğer anlatımla hür kadınlarla câriyeler nikâh yoluyla da olsa birleştirilemezler.7 Bu sebeple hür kadınlar üzerine cinsel ilişkiye girilebilecek -değil dilediğimiz kadar- bir tek câriye edinebilmek bile mümkün değildir. Yukarıda anlamını verdiğimiz Nisa sûresisinin 3.âyeti ile, meâlin sunacağımız Müminûn sûresinin 5-6. âyetlerinde geçen"Veya" anlamındaki "EV" edatı, önceliği hürlere verme koşuluyla hür veya esir eşlerden birinin tercih edilmesi gereğini bildirmektadir:

"Erkek veya kadın müminler üreme organları (olan Fercleri) ni korur / zina, eşcinsellik gibi yasak ilişkilerden korunurlar. Onlar karşı cinsten olan hür eşleri veya esir eşleri ile yalnızca üreme organlarını kullanarak (üreme organlarından) cinsel ilişkiye girerler. Onlar sadece bu ilişkileri sebebiyle kınanmazlar."6

Konuya ilişkin ayrıntılı bilgiler ve diğer Kur’ânî deliller yukarıda adını verdiğimiz eserimizden alınabilir. Görüleceği üzere İslâm, câriyelerle de olsa nikâhsız ilişkiyi onaylamamakta ve nikâh dışı ilişkileri dünya ve âhirette cezalandırılması gereken suç/günah olarak değerlendirmektedir.

Bölümümüzü bitirirken sözü Peygamberimize bırakalım.

-Allah şanını artırsın- O, kadınların yetimleri görerek bütün hayatı boyunca yakından ilgi gösterdiği ve gösterilmesini istediği câriyeleri, Rabbine kavuşmadan önceki son öğütlerinde de unutmamış ve müminleri şöylece uyarmıştır:

– Aman namazınıza önem verin. Yönetiminiz altında bulunan kadın ve erkek esirlerin haklarını gözetin; onlara güzelce davranın. Bu iki konuda Allah’ın sorgulaması ve azabına uğramaktan korunun.

Alıntı:Ali Rıza Demircan

Son örnek Peygamber efendimiz (S.A.S)’in Hz. Safiyye validemizle evlenmesi.

Resûl-i Ekrem Efendimiz, Hz. Safiyye’ye İslam’ı anlattı ve Eğer Müslüman olursan, ben seni kendime zevce edineceğim; şayet Yahudiliği tercih edecek olursan seni azat ederim, sen de gider, kavmine kavuşursun! buyurdu.

Kaynak: İbn Sa’d, a.g.e., c. 3, s.123.

Sonuç : Zorlama gibi bir durum yoktur.


Molla_Efdal
Zamanında cübbeli hocamıza iftira atanlara ve M. İslamoğlu savunucularına Allah öyle bir ders verdi ki…

Kendi hocaları sütten çıkmış ak kaşıktı. Şimdi İslamoğlunun yüzünü herkes gördü. İlk başlarda "Kadere iman etmek gerekmez" diyerek insanları kandırıyordu. İslamoğlunu takib edenlerde yok şöyle yok böyle diyip hocalarının sapıklığını örtemeye çalıştı. Şimdi soruyorum "Hz. Adem (a.s.) babası var" iddiasını insanlara nasıl açıklamayı planlıyorsunuz?

Bırakın artık bu adamın peşini. Bu adam insanların aklına fitne fesat sokmaktan başka bişey yapmıyor!!!


Mucahid
"cariyelere nikah kıyılır mı " konusu ile mustafa islamoğlunun ne alakası var


Molla_Efdal
Yukarıdaki ismi lazım değil bir şahıs kendi hocası M. İlamoğluna toz kondurmuyorken cübbeli hocanın reddiyesine "al başına çal" diyor. Allah’a şükür bugün herkesin vaziyeti belli çok savundukları hocaları Hz. Peygamberin sünnetine ters düşerek "Hz. Adem’in babası var" dedi.


Kayıtsız Üye
Kardeşim savaşta aldığın kadın kızla evlenmeden ilişkiye giriliyor istedigine inan


Kayıtsız Üye
Kardeşim hiç bir yerde kadının isteği ve nikah dışında kessinlikle birlikte olmak hakkı kimsede olmaz. cariyeliktede nikahtan daha güçlü bir akit var milk akdi yani kendisine sahip olacak olanın mülkiyetini elinde bulundurma hakkı bu ancak ona helaldir başka birine haramdır. Hatta bir çocuk da olması şartıda var .


Kayıtsız Üye
tefsirden,hadîs-i şerîf kitablarından din öğrenilmez.dinimizi öğrenmek istiyorsak,nakli esâs alan ilmihâl kitâbı okumalıyız.Farz-ı ayn olan fıkh kitâblarını okumayıp,tefsîr okumak câiz değildir. zâten bizim gibi mukallidlerin tefsîrden fıkıh bilgisi öğrenmesi imkânsızdır. kimseye tefsîr kitâbı okumasını tavsiye etmiyorum. nakli esâs alan ilmihâl okumalıdır,bozuk kitâbları okumamalı,evinde bulundurmamalı,bozuk kimseleri dinlememelidir.


düsen disi ne yapmali dini, cariye ile ilişki, cariye

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();