Eşler banyo da cima etse günaha girerlermi?

Eşler banyo da cima etse günaha girerlermi?

yalanhayat
Karı koca banyoda beraber olurlarsa caizmi?

sorum başlıktaki gibi?_

Cvp vericek kimse yokmu?


Cevap: Eşler banyo da cima etse günaha girerlermi?

ugurdogan
Kadının cinsel organına bakmak körlüğe sebep olabilir. Günah mı değil mi bilmiyorum. Ama banyoda ilişkinin yasak olduğunu sanmıyorum. Kimse cevaplamamış ben atladım.


Cevap: Eşler banyo da cima etse günaha girerlermi?

imamhatipli42
Banyoda cinsel ilişki için bir engel yoktur ama adabına uygun ortamda yapmak daha evladır.


Cevap: Eşler banyo da cima etse günaha girerlermi?

islamyolu
mesela bir insanın banyoda çıplak şekilde yıkanması iyi değil. işte bazı fetvalarda iki elini açtıgın zaman iki taraftan bir duvar gibi yer varsa olabilirde demişlerdir. ama genelde havlu benzeri avret yerlerini örtüpte yıkanmak uygundur denilmiştir. şimdi cimada ise Avret yerler açık olur. yani bu mantıkla bakılsa uygun düşmez. Ama sakın ola bunu fetva diye algılamayın. kimseninde aklı karışmasın. ben birşeyden hüküm çıkaracak bir ilme sahip değilim. bir mantıki şekilde gittim..


bassedas
< Kadının cinsel organına bakmak körlüğe sebep olabilir. >
nasıl oluyor o? kadının cinsel organından yansıyan ışık fotonlarının hız ve dalga boyu değişerek gözü yakıcı bir özelliği mi olmaya başlıyor? bilimsellikten uzak bu tür cevapların bu sitede ne işi olabilir ki?


İsmailAbi
< nasıl oluyor o? kadının cinsel organından yansıyan ışık fotonlarının hız ve dalga boyu değişerek gözü yakıcı bir özelliği mi olmaya başlıyor? bilimsellikten uzak bu tür cevapların bu sitede ne işi olabilir ki? >
ahaha çok güldüm yahuu …. kardeşim niçin bakmıcamki eşimin cinsel organına bunda ne türlü bir sakınca var?bana mantıklı gelmedi.Sonuçta cimada bir nimet ve helal eşinle yaptığın zaman.Bunda ters ilişki hariç bir kısıtlama getirmek bana pek mantıklı gelmiyor..


Fetva Meclisi
< ahaha çok güldüm yahuu …. kardeşim niçin bakmıcamki eşimin cinsel organına bunda ne türlü bir sakınca var?bana mantıklı gelmedi.Sonuçta cimada bir nimet ve helal eşinle yaptığın zaman.Bunda ters ilişki hariç bir kısıtlama getirmek bana pek mantıklı gelmiyor.. >
Bu cevapta gülünecek bir durum söz konusu değildir. Fıkıh kitaplarında, eşlerin birbirlerinin avretlerine bakmalarının haram olduğuna dair bir ifade yoktur. Yalnız bazı alimler, konuyla ilgili Biriniz eşine yaklaşmak istediği zaman örtünsün; eşler merkeplerin açılması gibi, açılıp saçılmasınlar. (İbn Mace, Nikah, 28; Neylu’l-Evtar, 6/189) gibi hadislere dayanarak mekruh diyorlar. (bk. V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 3/555)


cavraşım
< Fıkıh kitaplarında, eşlerin birbirlerinin avretlerine bakmalarının haram olduğuna dair bir ifade yoktur >
bu söz konuyu kapatmıştır aslında

daha fazla söze gerek yok ama hemen arkasından yalnız diye başlayan ifadelerle yeni şeyler eklenmiş


Ercan
Eşler birbirinin uzuvlarına bakabilir, evin istediği bölümünde de ilişkiye girebilir.


ugurdogan
< nasıl oluyor o? kadının cinsel organından yansıyan ışık fotonlarının hız ve dalga boyu değişerek gözü yakıcı bir özelliği mi olmaya başlıyor? bilimsellikten uzak bu tür cevapların bu sitede ne işi olabilir ki? >
Senin buna aklın ermez. Ben bir hadisten bunu hatırlıyorum. 12 İmam’dan bir hadisti yanlış hatırlamıyorsam. İslamyolu kardeşin yaptığı gibi şahsi yorumlarınızı katmadan hadis üzerinden bilgi verin. Bilimsel açıklamaymış.. Peki ben size soruyorum nazar değmesini bilimsel olarak açıklayın. Ahirette bazı insanların maymuna ve domuza çevrilmesini bilimsel açıklayın. Hadi bakalım görev verdim size araştırın bunları.

Ayrıca Hz. Adem(as) ile Hz. Havva’nın cennette buğday yeme günahından sonra avret yerlerinin açılmasından sonra cennet yapraklarıyla, kapanmaya çalışmaları da sonradan aklıma geldi. Ekliyim dedim.


bassedas
karı-koca birlikte banyo yapmak
cennet bu dünyanın fiziksel kurallarına mı bağlı da kıyaslıyorsun? senin aklının erdiği buysa istemez benimki ermesin. islam kesinlikle bilimden uzak değildir. şimdi 12 imamdan biri demiş diyip işin içinden çıkıyon.


ugurdogan
Cennet bu dünyanın fiziksel kuralları falan ne alaka? Hz. Adem(as) bir peygamberdir. O ve eşi avret yerleri açıldığında utanıp örtme gereğini duymuşlar. Biz sadece Hz. Muhammed(s.a.v)’i değil bütün Peygamberleri örnek almalıyız. İslam zaten bilimden uzak değil. Bilime, ilmin bilinen kısmı diyebiliriz ve ‘ilmin’ bilinemeyen kısmı yoktur diyemeyiz. Allah herşeyi yarattıkları anlasın diye sebeplere bağlı yaratmış bu da bilim dediğimiz gerçeği oluşturmuştur. Benim o hatırladığım hadis Şia kaynaklıydı. Ama bir hadisin Şia kaynaklı olması onu yanlış yapmaz şüpheli yapar. Ben şahsi görüşümü de belirtmedim caiz mi değil mi Allah bilir. Zaten arkadaşlar cevaplamışlar. Ama dediğim gibi siz hadisin kesin yanlış olmadığını bilmeden bu saçma falan derseniz ve o hadis gerçekten de Hz. Muhammed(s.a.v) veya 12 İmam’dan biri tarafından söylenmişse de Din’en tehlikeli bir duruma düşersiniz.


ugurdogan
konu içerisinde kullandığım bir tane “saçma” kelimesi gösterebilir misin?

< nasıl oluyor o? kadının cinsel organından yansıyan ışık fotonlarının hız ve dalga boyu değişerek gözü yakıcı bir özelliği mi olmaya başlıyor? bilimsellikten uzak bu tür cevapların bu sitede ne işi olabilir ki? >
Bu ne demek? Bilimsellikten uzak demek saçma demek zaten.


Galus
Sorunun cevabı bazı kardeşler tarafından veriliş ancak sizler bu işin tartışma yönünde ve kargaşa çıkarmakla meşgulsunuz.

Eşlerin ev içerisinde diledikleri yerde cima etmeleri serbesttir ancak usulüne uygun hallerde ve üzerlerini açmamaları edeptendir.


Kayıtsız Üye
Koca karısını karı da kocasını banyo ettir me sinde bir sakınca var mıdır


@hmet
Karı koca birbirleriyle banyo yapmalarında dini olarak hiç bir sakınca yoktur


Geçici üye
Bu nasıl mantıksız cevap? Banyo yaparken avret yerlerin kapaliysa oralari nasıl yikiyorsun? 2.si de avret yerlerin kapaliysa nasıl ilişkiye giriyorsun


Kayıtsız Üye
O zaman arkadaş jinekologlar kör olması lazım ????


Kayıtsız Üye
Esler bence helaldir avret yerlerini görmeleri. Çünkü zina işlememek için evlenin deniliyor ve zaten helal denilior neden avret yerini görmeden ne anlami kaldıki


Omer Faruk
Sevgili kardeşlerim,

Allah’ın Rasulü eşi Aişe annemizle aynı leğenden birlikte gusül abdesti almışlardır. Cinsel ilişki esnasında, eğer kapınız başkası tarafından açılma tehlikesi varsa, evinize girilme tehlikesi varsa bir örtü altında olmanız ihtiyaten daha iyidir. Ancak kapınız sağlam kapalı, perdeleriniz dışarıdan görülmeyecek şekilde ise, evinizin her yeri eşiniz ve sizin için yatak odası olabilir. Evde eşiniz de siz de başkası olmamak şartıyla çıplak gezebilirsiniz dilediğiniz yerde cinsel ilişkiye girebilirsiniz.

İslam cinsel ilişkiyi yalnızca ANAL olarak yasaklamıştır. Bunun dışında eşler birbirinin gönlünü hoş tutarak her şekilde cinsel ilişkiye girebilirler. Burada esas olan, eşlerin karşılıklı rızasının olması. Eğer “ben bundan hoşlanıyorum böyle yapacaksın” diye dayatırsanız, belki eşinizle cinsel ilişki kurarsınız ama bu hikmete ve fıtrata uygun olmaz. Özellikle erkeklerin bu konuya dikkat etmesi gerekir. Kadınlar da eşleri için (eğer HARAM bir talep yoksa) esnek olmaları, eşlerini pornografi ve dışarıdaki haram kadınlardan korumaları için faydalı olur. Ama tiksinerek cinsel ilişki aileyi yıkar.

Rabbim, kendisinin bize verdiği bu güzel nimeti, haramsız helal yoldan gidermeyi bütün kardeşlerimize nasip etsin.


Kayıtsız Üye
Neslin devamı için cinsel arzular zaten Allah tarafından kullara verilmiştir. Cima ibadetdir ve sevabı da vardır. Zaten kulların bunu yapmaları Allah tarafından istenmiştir. Orda önemli olan her işimizde ve ibadetimizde olduğu gibi besmele ile başlamaktır ki şeytan da olaya dahil olup zevklenmesin. Önemli olan izin verilen tarafa yanaşmaktır. İzin verilen tarafa arkadan veya istenen taraftan dilediğince yanaşabilir kul. Banyo ise kapalı evin en mahrem yerlerindendir. Ve hemen gusül edilebilir. Yatak odasında olsalar gusule daha uzak olurlardı. Banyoda size günah olmaz bilakis daha yorgunluk verici olduğu gibi onda size türlü faydalar da vardır. Rabbini ve ibadetini daha çok sevenler cimada örtünmeye uymaları ibadetin lezzetini dünya zevkinin geçmemesi içindir. Sizin içinse eşiniz mahremdir. Bakmanızda sakınca yoktur.


Omer Faruk
< Rabbini ve ibadetini daha çok sevenler cimada örtünmeye uymaları ibadetin lezzetini dünya zevkinin geçmemesi içindir. >
Güzel kardeşim böyle bir sınırlama yok. Allahımızı ve Rasulümüzü sevdiğimiz için söylüyoruz bunu. Çünkü onların sınırlamadığı şeyi bizim sınırlama hakkımız yok.

Ayrıca Allah’ın verdiği DÜNYA ZEVKİNİ aşağılamaya gerek yok. Allah’ın verdiği CİNSEL İLİŞKİ nimeti tıpkı verdiği ekmek su gibidir. Nasıl ki yemek yediğimizde, su içtiğimizde ibadetimizin zevkini ve sevabını azaltmıyorsa, kişinin HELALİ ile (ANAL hariç) evinin kapalı sınırları içinde her türlü ilişkiye germesi sevaptır ve dünyalık diye aşağılanamaz.

Ama yaşamak için değil, “yemek için yaşamaya” başlarsanız bu nimet, nimet olmaktan çıkar kişinin hem sağlığını heder eder hem de ibadetlerini sağlıklı yapmasını engeller. Cinsellik de böyledir, kişi bu ihtiyaçlarını haramdan gidermeye kalkışırsa sonuç nimet yerine külfete döner, üstelik bir de cehenneme ateş olur.

Tekrar edeyim bu konuda adap diye sunulan hiçbir sınırlama Rasulullah’ın SAHİH SÜNNETİNDE yoktur. Siz bunu EDEP olarak görüyorsanız bu sizi bağlar. Ama bunu din adına konuşuyor ve tavsiye ediyorsanız bu doğru olmaz.


Kuldurdileyen
< Her canlı ölümü tadacaktır. Kıyamet günü ecirleriniz size eksiksiz olarak verilecektir. Kim cehennemden uzaklaştırılıp cennete konursa o, gerçekten kurtuluşa ermiştir. Dünya hayatı, aldatıcı zevkten başka bir şey değildir.
Ali İmran-185 >

< Allah, dilediği kimseye rızkı genişletir de, daraltır da. Onlar ise dünya hayatı ile ferahlanmaktalar. Oysa dünya hayatı ahiret hayatının yanında bir yol azığından ibarettir.
Ra’d-26 >

EDEP olarak görüyorumu nerde yazdım, afedersiniz. Ben açıkça tercihleridir dedim. Tercihlerinde bir sakınca yoktur. Gayeleri yarabbi ben dünyadan çok tatmıyor, sadece seni diliyorum seni istiyorum, bu ibadeti gine senin rızan senin arzun olduğun için vazifemden yapıyorum demelerindendir.

Yukarıdaki Kur an ayetlerine istinaden bir daha düşünüp söyleyin bu nimetler bir midir? İkisi de Allah tan gelmesi açısından birdir. Dikkat ederseniz onların aşağı dereceden olduğunu ben söylemiyorum. Cenneti görmediğim için bunun kıyasını ben yapamam. Bunu ancak onu ve hepsini yaradan bize söyleyebilir. İtirazınızı lütfen onu söyleyene yapınız.


Omer Faruk
< EDEP olarak görüyorumu nerde yazdım, afedersiniz. Ben açıkça tercihleridir dedim. Tercihlerinde bir sakınca yoktur. Gayeleri yarabbi ben dünyadan çok tatmıyor, sadece seni diliyorum seni istiyorum, bu ibadeti gine senin rızan senin arzun olduğun için vazifemden yapıyorum demelerindendir. >
Güzel kardeşim ben EDEP yazdığınızı söylemedim. Eğer EDEP olarak görüyorsanız bu sizi ilgilendirir Allah ve Rasulü’nü bağlamaz dedim. Din konusunda ahlak, kural, prensip koymak Allah’a mahsustur. Demek istediğim tam olarak budur.

Dünyanın değersizliğini ifade eden ayetlerin SİYAK ve SİBAK okuması yaptığnızda bu söylediğiniz anlamların çıkmadığı ortaya çıkacaktır. Yaptığımız en büyük hata aldığımız ayeti konteksinden kopuk olarak okumaktır. Oysa O ayet bir surenin içinde geliyor, önünde arkasında bazı ayetler var ve bir bağlamı var.

< Her canlı ölümü tadacaktır. Kıyamet günü ecirleriniz size eksiksiz olarak verilecektir. Kim cehennemden uzaklaştırılıp cennete konursa o, gerçekten kurtuluşa ermiştir. Dünya hayatı, aldatıcı zevkten başka bir şey değildir. >

Halbuki, paylaştığınız bu ayetin bir öncesini okusanız, günahkarlara hitap edildiğini, yani dünya zevklerini HARAM yolda kullananlardan bahsediyor. Dolayısıyla tam da bunu söylüyoruz, Allah her nimeti vermiştir ve bunlarla dünyada mutlu olmamızı ve bunları arzu etmemizi istemiştir. O’nun için de Kur’an’da bizden: “Eyrabbimiz bize DÜNYADA DA, AHİRETTE DE hasen olanı ver…” diye DUA etmemizi istiyor. Eğer Dünya aşağılık bir yer olsa Allah niçin bizden İYİ olanı talep etmemizi istiyor.

Eğer Allah’ın lütfettiği bütün dünyalık nimetleri HARAM için kullanmıyorsanız, bu nimetlerin SONUNA KADAR ZEVKİNE varabilirsiniz. Üstelik ayrıca İBADET sevabı da alırsınız.

Sizi kastetmiyorum ama müslümanlar eğer Allah’ın haram kılmadıklarını yasaklar, helal kıldıklarını kerih görürlerse şu ayetle muhatap olurlar,

De ki: Allah’ın, kulları için yarattığı ziyneti ve temiz rızkı kim haram kılmış? De ki: Bunlar, dünya hayatında(kâfirlerle birlikte) müminler içindir. Kıyamet gününde ise yalnız müminlerindir. İşte bilen bir topluluk için ayetleri, ayrı ayrı açıklıyoruz (Araf, 32)

Söylediklerim yalnızca karşılıklı istifade ve doğruyu bulma mücadelesidir. Allah’a emanet olun kardeşim.


Kuldurdileyen
Sevginin mantığa garip gelen halleri vardır. Sevgiliden gelen ne varsa güzeldir. Aşk bir gerçektir, mantık kabul etmese de sevgiliden gelen dünya olsa da, cehennemde olsa güzeldir. Hepsi sevgilisindendir. Aşık zaten yanmıştır. Mantık ise şunu söyler, Dünya, hatta tüm evren bile Allah için öyle küçüktür, öyle basittir, bir ol der olur, bir yok ol der, yok olur bunda Allah a bir zorluk yoktur. Orda bizim için önemli olan nedir? Her hangi bir şey için Allah ın rızasının değişilip, değişilmeyeceğidir. Tercihlerimizin ne olduğu, gerçekte neyi istediğimiz, neyi tercih ettiğimizdir. Tercihimizi yapıp gideceğiz. Bir aşık gözünden bakınca sen haklısın. Mantık için de haklı çıkarsın, seninle tartışmayacağım bu konuda. Sen haklısın fakat benim için cenneti istemeniz sizin için daha hayırlı denmişse benim için sadece bu gerçektir. Bu bende değişmez inşAllah.

< Bakara Suresi, 25. ayet: (Ey Muhammed) iman edip salih amellerde bulunanları müjdele. Gerçekten onlar için altlarından ırmaklar akan cennetler vardır. Kendilerine rızık olarak bu ürünlerden her yedirildiğinde: “Bu daha önce de rızıklandığımızdır” derler. Bu, onlara, (dünyadakine) benzer olarak sunulmuştur. Orada, onlar için tertemiz eşler vardır ve onlar orada süresiz kalacaklardır. >


Omer Faruk
< Mantık için de haklı çıkarsın, seninle tartışmayacağım bu konuda. Sen haklısın fakat benim için cenneti istemeniz sizin için daha hayırlı denmişse benim için sadece bu gerçektir. Bu bende değişmez inşAllah. >
Güzel kardeşim, güzel şeyler söylüyorsun, güzel duyguların var. Tabii bunlara saygı duyarız ama Kur’an herkesin kendine göre değil Kur’an’a göre anlam vermesi gereken bir kitaptır. Ayrıca tartışmıyoruz, sohbet ediyoruz. Doğru olanı söylemeye çalışıyoruz.

Kur’an’ı anlamaya çalışacaksak önce Kur’an bütünlüğüne sahip olmamız gerekir. Konuştuğumuz konudaki bütün ayetleri bilmeliyiz. Daha sonra da o ayetlerin BAĞLAMINI bilmeliyiz. Eğer bunu bilirsek gerçekten Allah’ın bize ne demek istediği konusunda en yakın anlamı alırız. Bu da hikmet bilgisidir.

RAbbim seni cennetlik etsin. Tabii ki cennet güzel… Ancak Rabbimiz bu dünyayı ahiretin tarlası kılmış. Rasulü de dünyayı aşağılayan, uzaklaşmaya çalışan sahabeye engel olarak dünyanın, ahiretin tarlası olduğunu göstermiştir.

Rasulullah’ın yanına bir kadın gelir ve üstü başı dökük bakımsız olduğunu görünce, Rasulullah niçin bu halde olduğunu sorar, O da eşinin artık kendine bir kadın olarak yaklaşmadığını söyler. Bunun üzerine adamı çağırtır. Geldiğinde niçin böyle yaptığını sorar. Adam da hristiyanların böyle bir ibadet yaptıklarını, kendilerinin buna daha layık olduğunu söyler. Bunun üzerine Rasulullah O’nu men eder hemen evine git ve eşinle yat, buyurur.

İşte peygamberimiz böyle bir denge öneriyor. Buna dair aynı tarzda bir kaç hadis daha var. Dünya aşağılanırsa, bu duygu ile müslümanlar niçin icat yapsın ki, niçin dünyayı imar etsin ki… Şimdi kafirlere muhtaç olmamızın sebeplerinden birisi de dünyayı Allah’ın koyduğu yere göre değersizleştirmemizdir. Oysa Allah’ın dünyada mücadele, imar ve hilafete dair o kadar çok ayeti var ki…. Bakış açınızın değiştiğini umuyorum. Ya da şu anda kullandığınız interneti, kullandığımız eşyaların %90’nının icadını yapamayışımızın sebebini anlatabildiğimi umuyorum.

Selametle kal kardeşim…


eşinle banyo yapmak günah mı, banyoda ilişkiye girmek günahmı, karı-koca birlikte banyo yapmak

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();